کسپرسکی: حملات به دستگاه های اینترنت اشیا در طی یک سال دو برابر شده است.

شبنم جزایری  

تحقیقات متخصصان امنیت سایبری در کسپرسکی نشان داده است که حملات مربوط به دستگاه های اینترنت اشیاء طی یک سال گذشته دو برابر شده است.
گسترش سریع دستگاه های اینترنت اشیا ، همراه با امنیت اغلب ضعیف ، آنها را به یک هدف جذاب برای هکرها تبدیل می کند. تحلیلگران مک کینزی تخمین می زنند که در هر ثانیه ۱۲۷ دستگاه جدید به یکدیگر متصل می شوند.
دان دمتر ، کارشناس امنیت در کسپرسکی ، گفت:
” از آنجا که دستگاه های اینترنت اشیا ، از ساعت های هوشمند گرفته تا لوازم جانبی خانه های هوشمند ، جزء اساسی زندگی روزمره ما شده اند ، مجرمان سایبری به طرز ماهرانه ای توجه خود را به این حوزه معطوف کرده اند. مشاهده می کنیم که با افزایش علاقه کاربران به دستگاه های هوشمند ، حملات نیز شدت گرفت. برخی معتقدند که آنها به اندازه کافی برای هک کردن مهم نیستند ، اما ما مشاهده کرده ایم که چگونه حملات علیه دستگاه های هوشمند در سال گذشته تشدید شده است.اکثر این حملات قابل پیشگیری هستند ، به همین دلیل است که ما به کاربران خانه هوشمند توصیه می کنیم یک راه حل امنیتی قابل اعتماد نصب کنند که به آنها در ایمن ماندن کمک می کند. ”
طی شش ماه اول سال ۲۰۲۱ ، هانی پات های کسپرسکی – که از دستگاه های IoT آسیب پذیر تقلید می کنند – بیش از ۱٫۵ میلیارد بار مورد حمله قرار گرفته اند. اگر بخواهیم این موضوع را در دیدگاه دقیق تری قرار دهیم ، بیش از دو برابر شش ماه گذشته است که ۶۳۹،۱۵۵،۹۴۲ تلاش برای نفوذ ثبت شده است.
کسپرسکی چهار توصیه برای محافظت از دستگاه های اینترنت اشیا ارائه می دهد:
– به روز رسانی برای سیستم عامل استفاده می کنید در اسرع وقت نصب کنید. هنگامی که یک آسیب پذیری پیدا شد ، می توان آن را از طریق وصله های موجود در به روز رسانی ها برطرف کرد.
– همیشه گذرواژه های از پیش نصب شده را تغییر دهید. در صورت امکان از گذرواژه های پیچیده که شامل حروف بزرگ و کوچک ، اعداد و نمادها باشد استفاده کنید.
– به محض اینکه فکر می کنید عملکرد عجیب و غریبی دارد ، دستگاه را راه اندازی مجدد کنید. ممکن است به حذف بدافزار موجود کمک کند ، اما این خطر ابتلا به مسایل دیگر را کاهش نمی دهد.
– راه حل های امنیتی را که به حفاظت از اکوسیستم های اینترنت اشیا کمک می کند ، مرور کرده و انتخاب کنید. به طور طبیعی ، کسپرسکی راه حل امنیت خانه هوشمند خود را توصیه می کند.
– در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه باید بازی خود را ارتقا دهند و حتی اقدامات اولیه امنیتی را نیز اعمال کنند-مانند تغییر گذرواژه های پیش فرض اجباری-این به عهده کاربران نهایی است که برای محافظت از شبکه های خانگی و تجاری خود هرچه می توانند انجام دهند.

برچسب
IOT

منظور از نرم افزار اینترنت اشیاء مبتنی بر

۷۲ درصد از رهبران امنیت اطلاعات اظهار می کنند که محاسبات ابری اولویت اصلی در تحول دیجیتال است. نرم افزار اینترنت اشیا مبتنی بر ابر...

شبنم جزایری
7 می 2022
ICS
حمله امنیتی ICS کنترل از راه دور ساختمان

از آنجا که حملات امنیتی ICS از طریق اینترنت قابل بهره‌برداری است یک هکر اساساً می‌تواند چنین سوءاستفاده‌ای را در هر کجا که بخواهد انجام...

شبنم جزایری
28 اکتبر 2019

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*