پلتفرم آگاه کوالکام برای ساده سازی اینترنت اشیا در صنایع مختلف راه اندازی شد.

شبنم جزایری  

Qualcomm Technologies از پلتفرم آگاه کوالکام پرده برداری کرده است که به توسعه دهندگان و شرکت ها اجازه می دهد تا از اطلاعات و بینش داده های بلادرنگ برای تسریع برنامه های تحول دیجیتال خود استفاده کنند.
امروزه، تکه تکه شدن اکوسیستم و پیچیدگی طراحی سیستم، اغلب مانع از استقرار اینترنت اشیا می شود تا حداکثر پتانسیل خود را برآورده کند. Qualcomm Aware با ترکیب سیلیکون پیشرو در صنعت و اکوسیستم گسترده ای از شرکای سخت افزاری و نرم افزاری با یک چارچوب ابری سازگار با توسعه دهندگان، مجموعه ای از خدمات متمایز را برای مدیریت دارایی هایی که نیاز به تصمیم گیری حیاتی، دقیق و حساس به زمان دارند، ارائه می دهد. Qualcomm Aware با ارائه اتصال جهانی فراگیر، بهینه‌سازی هوشمند و ترکیب فناوری‌های مکان‌یابی با هشدارهای حسگر و ویژگی‌های مدیریت و کنترل دستگاه حیاتی، پایه جدیدی برای اینترنت اشیا ارائه می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کارایی عملیاتی خود را افزایش دهند. از جمله موارد استفاده حیاتی که باید توسط Qualcomm Aware ارائه شود عبارتند از توزیع زنجیره سرد، نظارت بر دارایی های ابزار، ردیابی محموله محموله، انبار و مدیریت موجودی.
گفته می شود که مزیت Qualcomm Aware بر سه رکن کلیدی است: (۱) رهبری فناوری. (۲) فعال سازی اکوسیستم گسترده ای از شرکای سخت افزاری و نرم افزاری؛ و (۳) معماری API اول و ابزارهای پسند توسعه‌دهنده که قابلیت همکاری با ابرهای شریک و ابزارهای نرم‌افزار پیشرو سازمانی را ممکن می‌سازد.

مدیریت فناوری
بیش از ۳۵۰ میلیون چیپ ست مودم اینترنت اشیا Qualcomm Technologies تا به امروز ارسال شده است و در بخش های مختلف صنعت از جمله مودم Qualcomm 216 IoT LTE اخیراً معرفی شده است که یک راه حل یکپارچه طراحی شده برای ارائه سرعت های بهینه اینترنت اشیا تا ۱۰ است. مگابیت بر ثانیه با توان بسیار کم، در نتیجه عمر باتری را طولانی می‌کند، که برای گسترش انواع برنامه‌های اینترنت اشیا با کارایی بالا ضروری است.
مزیت فناوری Qualcomm Aware فراتر از سیلیکون است. خریدهای اخیر Skyhook Wireless, Inc. و دارایی های PoLTE Corporation، تکنیک های موقعیت یابی اختصاصی و یک پایگاه داده سیگنال جهانی قوی متشکل از تقریباً ۸ میلیارد آدرس MAC بی سیم و صدها میلیون سلول را اضافه کرده است. در ترکیب با فناوری مکان یابی موجود Qualcomm Technologies، این خریدها به Qualcomm Aware کمک می کند تا قابلیت های مکان یابی هوشمند و همه جا را به شیوه ای همیشه روشن و کم مصرف ارائه دهد. این مجموعه فناوری مکان قوی با توانایی کار در سخت‌ترین محیط‌های سیگنال از جمله در داخل، زیرزمین، و زمانی که دستگاه‌ها آفلاین هستند، زمینه آگاهی و نظارت بر شرایط مهم را برای راه‌حل‌های سازمانی فراهم می‌کند و امکان مشاهده یکپارچه و عملیاتی را فراهم می‌کند و کمک می‌کند. کسب و کارها در همه جا آگاه تر و آماده تر باشند.
Qualcomm Aware شامل ابزارهای امنیتی ابری پیشرو در صنعت و رمزگذاری و احراز هویت متقابل همه ارتباطات دستگاه به ابر است. همچنین اتصال سلولی جهانی، مدیریت دستگاه و تأمین را ارائه می دهد.
اکوسیستم گسترده
برای اینکه IoT مقیاس پذیر شود، طیف وسیعی از راه حل های مختلف برای رفع نیازهای مختلف برنامه های کاربردی صنعت مورد نیاز است. Qualcomm Aware اکوسیستمی از شرکای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای توسعه سریع و کارآمد راه‌حل‌های متصل متناسب با موارد استفاده مختلف گرد هم می‌آورد. Qualcomm Technologies با لیست بزرگ و رو به رشدی از شرکت های سخت افزار و نرم افزار پیشرو برای توسعه محصولات آماده Qualcomm Aware درگیر است.
این پلتفرم شامل طرح‌های اولیه Qualcomm Aware است که به صورت فردی طراحی شده‌اند و معماری‌های راه‌حل مقیاس‌پذیر برای موارد استفاده خاص سفارشی شده‌اند. این طرح‌ها با کار با طیف گسترده‌ای از فروشندگان نرم‌افزار مستقل (ISV) و یکپارچه‌کننده‌های سیستم (SI)، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت و کارآمد راه‌حل‌های از پیش طراحی‌شده را به شیوه‌ای که برای نیازهایشان طراحی شده است، عرضه کنند.
معماری API-First و ابزارهای مناسب برای توسعه دهندگان
گفته می‌شود که Qualcomm Aware می تواند APIهای استانداردی را پیاده‌سازی مکند که برای ارائه قابلیت همکاری یکپارچه با ابرهای خصوصی، پلتفرم‌های کاربردی خاص صنعت، ابزارهای نرم‌افزار سازمانی موجود برای برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی یک چارچوب بسیار منعطف و قابل تنظیم است. یکی از اولین این ادغام ها با Microsoft Dynamics 365 خواهد بود. این چارچوب به مشتریان اجازه می دهد تا راه حلی برای رفع نیازهای تجاری خاص خود طراحی کنند.
اولریش هومان، معاون شرکتی Cloud + AI، مایکروسافت، گفت: «قابلیت همکاری سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کلید ارائه راه‌حل‌های اینترنت اشیا است که تجارب مشتری را افزایش می‌دهد. کوالکام از طریق ادغام با Dynamics 365 Supply Chain Management، راهی بی‌نظیر برای ردیابی دارایی‌ها، مدیریت موجودی‌ها و بهبود کارایی عملیاتی آن‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

برچسب
IOT
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*