Sateliot می‌خواهد با استفاده از ماهواره‌های LEO، دستگاه‌های ۵G، NB-IoT را متصل کند.

شبنم جزایری  

شرکت اسپانیایی Sateliot، که فعالیت خود را در حوزه ماهواره‌های کم ارتفاع زمینی (LEO) انجام می‌دهد، برای گسترش خدمات خود در ایالات متحده به FCC درخواست داده است.
پرتال LEO این شرکت از استاندارد ۵G IoT استفاده می‌کند و پوشش گسترده‌ای را به ارائه دهندگان شبکه‌های سیار (MNO) و ارائه دهندگان شبکه‌های مجازی سیار (MVNO) ارائه می‌دهد.
تامین‌کنندگان راه حل IoT آمریکایی دیگر نیازی به دستگاه‌های ماهواره‌ای خاص و گران قیمت نخواهند داشت بلکه می‌توانند با کارت SIM فعلی خود و دستگاه‌های NB-IoT با پشتیبانی از Release 17 NTN به ماهواره‌ها متصل شوند و به راحتی بین ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای جابجا شوند.
Sateliot اولین اپراتور ماهواره LEO است که استاندارد ۳GPP Release-17 را در کانون خود به کار می‌برد، این امکان را برای آن فراهم می‌کند که با کانون با چگالی کم و تعداد کمی ایستگاه زمینی، برای برنامه‌های IoT انبوه خدمات ارائه دهد و با استفاده از روش Store&Forward، شبکه‌های ۵G IoT را به کار بگیرد.
ماهواره‌های LEO این اپراتور، پوشش جهانی دارند و قابلیت ارائه خدمات مرتبط با کاربردهای قابل تحمل به تأخیر مانند کشاورزی و اندازه‌گیری هوشمند را دارند که حدود ۶۰ درصد از بازار کل IoT را شامل می‌شوند.
Jaume Sanpera، مدیر عامل Sateliot، گفت: “ماهواره‌های ما به عنوان برج‌های سلولی از فضا عمل می‌ کند. این کمپانی با استفاده از استاندارد ۵G IoT و با بهره‌گیری از توافقات رومینگ استاندارد، پوشش را برای اپراتورهای شبکه همراه (MNO) و اپراتورهای شبکه مجازی همراه (MVNO) گسترش می‌دهد.
با استفاده از کارت SIM و دستگاه‌های NB-IoT با پشتیبانی از Release 17 NTN، ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های IoT آمریکایی دیگر نیاز به دستگاه‌های ماهواره‌ای خاص و پرهزینه نخواهند داشت، بلکه می‌توانند با دستگاه‌های NB-IoT خود به ماهواره‌ها متصل شوند و به راحتی بین اتصالات زمینی و ماهواره‌ای جابجا شوند.
شرکت Sateliot قبلاً با بیش از ۵۰ اپراتور شبکه همراه در سراسر جهان همکاری کرده است و قصد دارد با اپراتورهای همراه آمریکایی همکاری کند تا برای مشتریان خود در آمریکا برنامه های جدیدی از نوع ۲ گیگاهرتز MSS/IoT ارائه دهد. با این کار، شرکت Sateliot به دنبال بهره برداری از بازار رو به رشد IoT کشور آمریکاست و قصد دارد خود را به عنوان یکی از بازیکنان اصلی در صنعت ماهواره برجسته کند.
در اوایل این ماه، Sateliot موفق به پرتاب “The Groundbreaker” شد که اولین ماهواره LEO 5G NB-IoT جهان است. این اتفاق در حالی رخ داد که شرکت برنامه پرتاب ماهواره آینده خود با شرکت Firefly Aerospace منعقد کرده بود تا به سرعت ماهواره های خود را برای تامین خدمات IoT در سراسر جهان به فضا بفرستد.

برچسب
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*