نخستین اپراتور تخصصی اینترنت اشیاء (IoT) در تهران

شبنم جزایری  

فعالیت رسمی نخستین اپراتور تخصصی اینترنت اشیاء (IoT) با پوشش کامل در تهران پس از رونمایی و معرفی آن در رویداد هفته ایران (IRAN) دیجیتال و در حاشیه ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء، شروع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام، این اپراتور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  فعالیت خود را ابتدا با پوشش سراسری در تهران شروع خواهد کرد.
این اپراتور روی فناوری LoRa و در باندهای فرکانسی بدون لایسنس فعالیت خواهد کرد و براساس گواهی تائید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استانداردهای تبیین شده از سوی معاونت امور رادیویی رگولاتوری شبکه مورد نیاز خدمات‌دهندگان اینترنت اشیاء را ارایه خواهد کرد.
تمامی سرویس‎ دهندگان حوزه اینترنت اشیاء از جمله بخش‌های کنتور هوشمند، شهر هوشمند، خانه هوشمند، حمل و نقل هوشمند می‌توانند از خدمات این اپراتور بهره‌مند شوند اما عمده تمرکز فناوری LoRa که از سوی این اپراتور ارایه خواهد شد، بر اندازه‌گیری، شهر هوشمند و خانه هوشمند خواهد بود.
اپراتور خصوصی اینترنت اشیاء نخستین اپراتوری است که خارج از فضای سنتی ارتباطی برای ارایه خدمات صوت و داده، نسبت به راه‌اندازی شبکه اقدام کرده و از هفته آینده خدمات خود را به صورت رسمی ارایه خواهد کرد.
گفتنی است، رویداد «هفته ایران (IRAN) دیجیتال» همراه با برگزاری وبینارهای تخصصی و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (IoTex2021) با شعار «ارتباطات هوشمندانه در ایران (IRAN) دیجیتال» به مدت ۱ هفته از روز شنبه، ۲۵ بهمن ماه شروع می شود و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ۹۹ در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی ایران (IRAN) نیز میزبان فعالان حوزه اینترنت اشیاء در ایران (IRAN) خواهد بود.
این رویداد هفتگی در قالب سمینارها و نشست‌های تخصصی به صورت حضوری و مجازی با محوریت ۳ موضوع نسل پنجم تلفن همراه (۵G)، اینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعی (AI) برگزار می‌شود و مزایده باندهای فرکانسی ۵G، خدمات نوین در ۵G، آینده ارتباطات ثابت در ایران، هوشمندسازی مصرف انرژی، آینده کشاورزی هوشمند در ایران (IRAN) و فینال چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور، موضوعات نشست‌های آن می باشند.

برچسب
IOT

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*