برند Zoox تست خودروی خودران آمازون در سیاتل را آغاز می‌کند.

شبنم جزایری  

مارک خودروی خودران آمازون Zoox به زودی پس از آزمایش در لاس وگاس و منطقه خلیج به خیابان های سیاتل می رود. Zoox بیش از چهار سال است که خودروهای خود را آزمایش می کند ، اما آزمایش ها هر شهری منحصر به فرد است.
“هدف ما تغییر جابجایی در چند ایالت نیست. ما می خواهیم حمل و نقل را برای کل جهان دوباره تغییر دهیم.“ Zoox در اطلاعیه خود توضیح می دهد. برای انجام این کار، ما باید برای جاده‌های ناآشنا و شرایط بدیع آماده شویم.“
“سلام سیاتل!”
Zoox به برخی از تغییراتی که انتظار دارد در سیاتل نسبت به مناطق قبلی خود با آن دست و پنجه نرم کند، اشاره می کند، از جمله میزان بارندگی در مقایسه با سانفرانسیسکو.
این شرکت سخت افزار خاصی برای حذف آب و زباله از حسگرهای خود ساخته است. سیاتل می‌گوید فرصت‌های بیشتری برای جمع‌آوری داده‌ها و آزمایش چنین نوآوری‌هایی فراهم می‌کند.
جسی لوینسون، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Zoox می‌گوید: «ما از اینکه در سیاتل آزمایش می‌کنیم هیجان‌زده هستیم. «داده‌هایی که ما جمع‌آوری می‌کنیم برای ادامه توسعه و تعمیم پشته هوش مصنوعی ما ارزشمند خواهد بود.»

Zoox با طرحی بلندپروازانه برای ساخت یک خودروی خودران از ابتدا تاسیس شد – به جای بازسازی یک وسیله نقلیه موجود مانند بسیاری از تلاش های رقیب – اما متوجه شد که این یک تلاش پرهزینه بود.
اسناد مربوط به معامله با آمازون نشان می دهد که Zoox در اوایل سال ۲۰۲۰ هر ماه ۳۰ میلیون دلار هزینه می کند و پیش بینی می شد که تا ژوئیه و قبل از ورود آمازون پول نقد تمام شود.
آمازون Zoox را با ۱٫۳ میلیارد دلار خریداری کرد.
Zoox می گوید که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ دفتری در سیاتل افتتاح کند. این شرکت با استقرار “تعداد کمی” از وسایل نقلیه L3 خود شروع خواهد کرد.
وسایل نقلیه L3 تحت عنوان وسایلی با قابلیت های “تشخیص محیطی” تعریف می شوند – و می توانند تصمیمات آگاهانه ای برای خود بگیرند، مانند شتاب گرفتن از کنار یک وسیله نقلیه آهسته – اما آنها همچنان به توجه انسان نیاز دارند.
Zoox همچنین دارای ناوگان L5 است. خودروهای L5 نیازی به توجه انسان ندارند یا حتی به فرمان یا پدال‌های شتاب/ترمز نیاز ندارند.
هر دو خودرو L3 و L5 شرکت Zoox از نظر معماری سنسورهای یکسانی دارند. Zoox می‌گوید این بدان معناست که داده‌های جمع‌آوری‌شده در شهر سیاتل «مستقیماً برای کل ناوگان ما قابل استفاده خواهد بود» بنابراین می‌تواند «از هر مایل در جاده‌ها بیشتر بیاموزد».
ایمنی باید همیشه در اولویت باشد و Zoox ادعا می‌کند که تنها زمانی به بازار عرضه می‌شود که مطمئن باشد وسیله نقلیه‌اش به طور معناداری ایمن‌تر از رانندگی انسان است.

برچسب
IOT
منابع

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*