شرکت های Waymo و Cruise از این پس می توانند خودروهای خودران را به عموم ارائه دهند.

شبنم جزایری  

شرکتهای Waymo و Cruise هر دو تأیید شده اند تا سواری با وسایل نقلیه خودران را از طریق اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) به مردم ارائه دهند. در حالی که یک گام بزرگ در جهت حرکت به سمت خودروهای خودران است ، هر دو شرکت تنها مجاز به فعالیت در بخشهای خاصی از ایالت و تحت شرایط خاص خواهند بود.

تنها چیزی که باقی می ماند این است که مجوز استقرار را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کنید و هر دو شرکت قادر خواهند بود سوار مسافران پولی در داخل ایالت شوند. با این حال ، وضعیت هر شرکت کمی متفاوت است. Waymo ، شاخه ای از شرکت مادر Google ، Alphabet ، باید راننده ای پشت فرمان داشته باشد. وسایل نقلیه این شرکت قادر خواهند بود در بخشهایی از استانهای سانفرانسیسکو و سان متئو با محدودیت سرعت ۶۵ مایل در ساعت فعالیت کنند.

هنگامی که Waymo در ماه ژانویه درخواست مجوز استقرار کرد ، آنها قصد داشتند مینی ون های هیبریدی Chrysler Pacifica و SUV های تمام برقی Jaguar I-Pace را که به طور شبانه روزی کار می کنند ، مستقر کنند.

از طرف کروز ، به آنها اجازه داده شده است تا پنج خودروی کاملاً خودمختار – بدون راننده انسانی – برای خدمات تجاری در مناطق خاصی از سان فرانسیسکو مستقر کنند. کروز این مزیت را نسبت به Waymo دارد زیرا در ماه ژوئن موفق به اخذ مجوز خلبان بدون راننده از CPUC شد.

کروز تنها قادر است مسافران را بین ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر ، با حداکثر سرعت ۳۰ مایل در ساعت سوار کند ، و نه در شرایط بدتر از باران ملایم یا مه ملایم. Waymo با همان محدودیت های آب و هوایی روبرو است ، اگرچه به آنها اجازه داده می شود سریعتر و بدون محدودیت زمانی حرکت کنند.

بنابراین DMV اکنون سه مجوز استقرار در کالیفرنیا را تأیید کرده است. Nuro اولین شرکت با وسایل نقلیه تحویل خودکار ، در دسامبر ۲۰۲۰ بود ، از انجا که خودروهای Nuro فقط کالاها را تحویل می دهند و مسافران انسانی را جابجا نمی کنند ، این شرکت مجبور نبود برای شروع عملیات مجوز CPUC دریافت کند.

برچسب
IOT
منابع

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*