مدیریت فضاهای سبز در شهرها با استفاده از کاربرد تکنولوژی لورا

شبنم جزایری  

حسگرهای محیطی بسیار دقیق شرکت Semtech با استفاده از فناوری LoRaWAN ، و با همکاری ICT International نظارت هوشمندانه‌تری را برای مدیریت درختان شهری (با رویکردی داده‌محور) امکان‌پذیر می‌سازد.
مدیریت فضاهای سبز شهری
از این حسگرها و با کمک فناوری اینترنت اشیا، برای کاربردهای زیست‌محیطی مانند مدیریت فضاهای سبز شهری و کنترل کربن جذب شده، استفاده شده است.
طیف وسیعی از این حسگرهای زیست‌محیطی می‌توانند سلامت درختان شهری را به‌صورت لحظه‌ای و از طریق شبکه لورا، نظارت کنند.
این محصولات قادر به‌اندازه گیری میزان مصرف آب گیاه، رطوبت خاک، دما و … هستند و می‌توانند فاکتورهای متعددی در ارتباط با خاک را شناسایی کنند.
این سنسورها به درختان کمک می‌کنند تا سالم بمانند، باعث بهبود اکوسیستم جوامع شهری گردند و همچنین میزان جذب کربن توسط گیاهان را اندازه‌گیری کنند.
درختان شهری خدمات ارزشمندِ زیست‌محیطی (جذب کربن از طریق فتوسنتز)(خنک‌سازی فضاهای شهری به کمک ایجاد سایه و تبخیر) را برای جوامع فراهم می‌کنند.
دکتر پیتر کال، مدیرعامل ICT International می‌گوید: برای داشتن این خدمات ارزشمند، درختان باید سالم باشند. فضاهای سبز شهری برای بسیاری از جمعیت دنیا، عمدتاً تنها راه ارتباط روزانه با طبیعت می‌باشند. با توجه به افزایش جمعیت، تغییر روش زندگی به سمت زندگی شهری و توجه به فضاهای سبزِ شهری، اهمیت فضاهای سبز افزایش‌یافته است.
این حسگرها شامل سنسورهای کنترل میزان آب مصرفیِ گیاه، سنسورهای اندازه‌گیری تشعشع خورشید، دما، رطوبت و سرعت باد می‌باشند که طی پروژه‌ای توسط شرکت ICT International در سراسر ایالت “نیوساوث‌ولز” در استرالیا، برای شناسایی نیازهای جنگل‌های شهری مستقر شده است.
با استفاده از فناوری لورا، این سنسورهای منحصربه‌فرد قادر به‌اندازه گیری مداوم مصرف آب و سایر فاکتورهای گیاهان هستند و برای تصمیم‌گیری، داده‌ها را به یک سیستم منتقل می‌کنند.
در این سیستم‌های نظارتی با کمک شبکه‌های ارتباطی LoRaWAN، اطلاعات سنسورها، جمع‌آوری‌شده و به واحدهای تصمیم‌گیرنده (در ارتباط باسیاست‌های تخصیص آب و آبیاری فضاهای سبز شهری) برای اعمال روش‌های بهینه جهت حفظ سلامت جنگل‌های شهری ارسال می‌گردد.
مارک پگولو، معاون استراتژی اینترنت اشیا و محصولات Semtech می‌گوید: استفاده از تکنولوژی LoRaWAN برای این حسگرها، نشان می‌دهد که چگونه شبکه‌های کم‌مصرف با بُردِ بالا می‌توانند شهری هوشمند و سیاره‌ای بهتر و سالم‌تر برای همه ایجاد کنند.

برچسب
IOT
منابع

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*