پیشنهاد استفاده از سیستم نورپردازی UV-C متکی بر اتوماسیون ساختمان های هوشمند

شبنم جزایری  

برنده جایزه IoT Innovation IoT World Today’s COVID-19 یک پلت فرم اتوماسیون ساختمان هوشمند ایجاد کرده است که از یک استراتژی چند جانبه برای محافظت از ساکنان ساختمان استفاده می کند.

در حالی که سازمان ها به دنبال بازگشایی دفاتر ، مغازه ها و سایر ساختمان ها در فصل بعدی COVID-19 هستند ، علاقه به فن آوری های ضد عفونی افزایش یافته است.
اما این آگاهی نیز وجود دارد که در صورت استفاده نادرست ، فناوری هایی مانند نور ماورا بنفش میکروب کش که با نام UV-C نیز شناخته می شوند ، می توانند ایمن نباشند. تابش طول موج کوتاه در طیف UV-C می تواند به مولکول های آلی از جمله DNA نفوذ کند.
Igor ، برنده جایزه IoT Innovation IoT World Today’s COVID-19 IoT ، فناوری را ایجاد کرده است که می تواند ضمن محافظت از سرنشینان ، اتاق های منفرد یا کل دفاتر را ضد عفونی کند. اثر نور UV-C در از بین بردن میکروب ها با قرار گرفتن در معرض افزایش می یابد. دوایت استوارت ، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری ایگور ، گفت: “با چراغ هایی که ما استفاده می کنیم ، هر ۹۰ دقیقه ۹۰ درصد ضد عفونی می شود.” “بعد از گذشت ۸۰ دقیقه می توانید ۹۹٫۹٪ ضد عفونی کنید.” سازمان هایی که از این فناوری استفاده می کنند ممکن است چرخه های طولانی تری در نیمه شب انجام دهند و در طول روز چرخه های دوره ای داشته باشند.
برای بهینه سازی ایمنی در مراحل گندزدایی در اواسط روز ، سیستم ضد عفونی هوشمند Nexos متکی به اتوماسیون ساختمان است. قفل هوشمند در یک اتاق مشخص می تواند هشدارهایی را برای عدم ورود به ساکنان نشان دهد. اگر درب بتواند در اواسط چرخه باز شود ، یک سنسور تماس با درب می تواند سیستم را غیرفعال کند.

با استفاده از حسگر اشغال ، به عنوان مثال ، حسگرهای شمارش افراد یا مادون قرمز ، لایه دیگری از امنیت ایجاد می شود ، بنابراین حتی اگر افراد در حرکت نباشند ، این فناوری همچنان می تواند اشغال بودن را حس کند. استوارت گفت: “به یک اتاق مطالعه کتابخانه فکر کنید.” همه ما جلسات مطالعه در اواخر شب داشته ایم و به خواب رفته ایم. بنابراین ، شما نمی خواهید فقط به حس کردن حرکت اعتماد کنید”
اتاق های باز یک چالش محسوب می شوند زیرا نمی توان درها را به راحتی قفل کرد تا در صورت تطبیق شرایط ، ساکنان را از خانه دور نگه دارد. دوایت گفت: “شما فقط می خواهید اطمینان حاصل کنید كه هر كسی به فضا نزدیك می شود ، شناسایی شود.” “شما می خواهید حسگرهای اشغال یا حسگرهای دیگر را در حاشیه منطقه ای که ضد عفونی می شود قرار دهید تا کسی از نزدیک شدن خود مطلع شود.”
یکی از ملاحظات سازمانهایی که از UV-C برای ضد عفونی استفاده می کنند سایه است. چراغ های نصب شده روی سقف نمی توانند به زیر میز ، میز یا سطح برسند.
نور UV-C باید همراه با سایر اقدامات مانند استفاده ماسک توسط ساکنان در صورت امکان ، شستن مکرر دستها ، فاصله اجتماعی در فضاهای مشترک و ضد عفونی دستی اشیا معمولاً مورد استفاده قرار گیرد.
ایگور می تواند سایر فن آوری ها را برای ایجاد ضدعفونی کننده جامع تر ، ادغام کند. استوارت گفت: “افزودن سیستم های مختلف – چه فیلترهای HEPA یا فن آوری های جریان هوا که می توانند میزان گردش مجدد را به حداقل برسانند ، اما هوای خارج بیشتری را وارد کشور می کنند – بسیاری از استراتژی های مختلف وجود دارد که می توانیم به مرور به فناوری خود اضافه کنیم.” “روش های زیادی برای ضدعفونی وجود دارد.”

برچسب
IOT

ABI Research: تا سال ۲۰۳۰، ۲۲۰ میلیون واحد

کنترل شبکه نورپردازی (NLC) قرار است نقشی حیاتی را در توسعه ساختمان‌های هوشمند ایفا کند، زیرا سهامداران مانند مالکان ساختمان، شرکت‌های انرژی و نظارتی به...

شبنم جزایری
7 ژوئن 2023
اپل سرانجام سنسور آب و هوای HomePod Mini

اوایل این ماه، اپل نسل دوم هوم پاد فول سایز خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی های جدید، سنسوری برای تشخیص دما و رطوبت...

شبنم جزایری
12 فوریه 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*