ABI Research: تا سال ۲۰۳۰، ۲۲۰ میلیون واحد NLC ساختمان‌های هوشمند را روشن خواهد کرد

شبنم جزایری  

کنترل شبکه نورپردازی (NLC) قرار است نقشی حیاتی را در توسعه ساختمان‌های هوشمند ایفا کند، زیرا سهامداران مانند مالکان ساختمان، شرکت‌های انرژی و نظارتی به دنبال بهبود عملکرد و جذابیت ساختمان هستند.
طبق گزارشی از ABI Research، استقرار تجهیزات مرتبط در ساختمان‌های هوشمند پیش‌بینی می‌شود تا تا سال ۲۰۳۰ به تعداد نزدیک به ۲۲۰ میلیون واحد برسد و نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) 22.6 درصدی را داشته باشد.
NLC امکانات هوشمندی را برای اتوماسیون و مدیریت سیستم‌های نورپردازی در یک ساختمان فراهم می‌کند و با ترکیب آن با نورپردازی LED، مزایای اضافی ارائه می‌دهد.
با یکپارچه‌سازی کنترل نورپردازی با حسگرهای سطح نور و اشغال، بهره‌وری انرژی بهبود می‌یابد و مزایایی از جمله راحتی ساکنین، ایمنی، استفاده از فضا و جذابیت کلی ساختمان به دست می‌آید.
استفاده روز افزون از اتصالات بی‌سیم نیز فرایند اتخاذ NLC را در ساختمان‌های مختلف در اندازه و نوع کمک می‌کند.
جاناتان کالینز، مدیر تحقیقات ساختمان هوشمند در ABI Research، اهمیت نورپردازی هوشمند را به عنوان سرمایه گذاری اولیه در ساختمان‌های هوشمند برجسته می‌کند و از تقاضای گسترده آن در ساختمان‌های تجاری نام برده است.
“با مجموعه ای از امکانات پویا، فرآیند نصب و نگهداری ساده، NLC قابلیت‌های ساختمان‌های هوشمند را فراتر از پروژه‌های بزرگ یا مشهور گسترش می‌دهد.”، اظهارات کالینز است.
به منظور ارتقای اتخاذ NLC در پروژه‌های ساختمانی جدید و تلاش‌های بازسازی، انواعی از بازیکنان بازار، از جمله شرکت‌های نورپردازی معتبر مانند Signify و Acuity Brands، و همچنین ارائه دهندگان NLC مانند Casambi، Enlighted، INGY، Silvair و Wirepas، از فناوری بی‌سیم استفاده می‌کنند.
استقرار، پیکربندی و تنظیم مجدد سیستم‌های NLC در حال حاضر توسط مهندسان با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه قابل انجام است و نیازی به سیم کشی شبکه اختصاصی و توپولوژی پیچیده که قبلاً با نصب‌های اینگونه مرتبط بودند، نیست. با این حال، بازار NLC در حال حاضر با چشم انداز گسسته‌ای با رویکردها و اکوسیستم‌های فروشنده مختلف روبه‌رو است.
با وجود تلاش‌های مستمر برای توسعه اکوسیستم‌های یکپارچه برای NLC، مشتریان هنوز با چالش بررسی فناوری‌ها، رویکردها و پیشنهادهای متناقض برای تعیین راه حل مناسب‌تر برای نیازهای ساختمان هوشمند حاضر و آینده مواجه هستند.
گزارش ABI Research بین المللی مفیدی را درباره بازار NLC ارائه می‌دهد و فرصت‌های نوظهور در نورپردازی ساختمان هوشمند را برجسته می‌کند.

برچسب
IOT
منابع

اپل سرانجام سنسور آب و هوای HomePod Mini

اوایل این ماه، اپل نسل دوم هوم پاد فول سایز خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی های جدید، سنسوری برای تشخیص دما و رطوبت...

شبنم جزایری
12 فوریه 2023
آردوینو بسته نرم افزاری را برای ساخت پروژه

آردوینو IoT Bundle را راه‌اندازی کرده است — کیتی که تمام سخت‌افزار، نرم‌افزار و اجزای مورد نیاز برای ساخت دستگاه‌های متصل شما را فراهم می‌کند....

شبنم جزایری
3 دسامبر 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*